Hilversum,
01
december
2015
|
10:49
Europe/Amsterdam

Radar maakt nominaties Loden Leeuw bekend

Radar, het consumentenprogramma van AVROTROS, heeft vanavond tijdens haar uitzending de genomineerden voor de Loden Leeuw bekend gemaakt. Ieder jaar reikt Radar de publieksprijs uit aan de meest irritante reclame van het jaar en de meest irritante BN’er in een reclame. De Loden Leeuw-beeldjes worden maandag 14 december in de uitzending van Radar uitgereikt. Stemmen kan tot die tijd op lodenleeuw.nl

Genomineerden 2015: Meest Irritante Reclame 
TUI – Ontdek wat TUI met je doet
Specsavers – The Specs Effect
Simpel – Gerard Joling
Stella E-bike – 5 keer beter uit met Stella 
Lactacyd – Is water alleen goed genoeg? 

Genomineerden 2015: Meest Irritante BN’er in een Reclame
Adelheid Roossen – Yarden Uitvaartorganisatie 
Frank Lammers – Jumbo Supermarkt 
Arie Boomsma - Holy Soda Frisdrank
Wilfred Genee en Johan Boskamp - Plus Supermarkt 
Erik van der Hoff – VGZ Zorgverzekering

Winnaars door de jaren heen
De Loden Leeuw is een initiatief van Radar en wordt sinds 2008 uitgereikt. Eerder ging de Loden Leeuw onder meer naar: HoyHoy.nl (2014), Bonprix (2013) en Zalando (2012). De Loden Leeuw werd ook gewonnen door: Tim en Tom Coronel (2014), Maarten van der Weijden (2013) en Patricia Paay (2012). 

Programmagegevens:

Radar
maandag 14 december
NPO 1 - 20.30 uur