Hilversum,

Oudejaarsuitzending EenVandaag in teken van vertrouwen

EenVandaag, het actualiteitenprogramma van AVROTROS, komt 31 december met een speciale oudejaarsuitzending waarin ‘vertrouwen’ centraal staat. Het afgelopen jaar is ons collectief vertrouwen flink op de proef gesteld. De aanslagen in Parijs tastten ons gevoel van veiligheid aan. Het degelijke automerk Volkswagen heeft de autobezitter met sjoemelsoftware voorgelogen. Bij de politie heeft een mol jarenlang informatie doorgespeeld aan criminelen. En tientallen FIFA-bestuurders, waaronder voorzitter Sepp Blatter, worden verdacht van corruptie.

In de oudejaarsuitzending onder andere een interview met Ferry Zandvliet. Hij overleefde de aanslagen in de Parijse concertzaal Bataclan ternauwernood. Heeft dit drama zijn vertrouwen in de mens aangetast?

Gijs Rademaker maakt de nieuwe resultaten van het EenVandaag Opiniepanel bekend. Wat heeft ons vertrouwen het meest aangetast? Wie kun je nog vertrouwen? En wat geeft ons hoop voor 2016? Historicus Maarten van Rossem en Radar-presentator Antoinette Hertsenberg geven commentaar op deze en andere vragen.

Programmagegevens:

EenVandaag