Hilversum,

Marlies Buurman nieuwe directeur VondelCS

Marlies Buurman wordt directeur van VondelCS, het media- en cultuurlab van AVROTROS in Amsterdam. Zij volgt daarmee Lidy Klein Gunnewiek op. Buurman, nu nog hoofd culturele programmering bij WOW Amsterdam gaat vanaf 1 augustus aan de slag bij VondelCS.

Eric van Stade, algemeen directeur AVROTROS is verheugd over de komst van Marlies Buurman. “Marlies Buurman heeft de perfecte achtergrond om VondelCS verder te gaan ontwikkelen. Haar ervaring om jong talent een platform te geven en daarbij samen te werken met kunstopleidingen, lokale besturen en het bedrijfsleven maakt haar uitermate geschikt om leiding te geven aan VondelCS. Met haar enthousiasme en passie voor de kunst en Amsterdam ben ik ervan overtuigd dat VondelCS nog bekender gaat worden als broednest voor jonge makers in de media en kunst- en cultuursector.”

Marlies Buurman: “Ik kijk er ongelooflijk naar uit om met het team van VondelCS aan de slag te gaan en mijn creatieve netwerk in de stad te verbinden met deze mooie plek.”

Marlies Buurman
Met een achtergrond in de kunst- en architectuurgeschiedenis werkte Marlies Buurman bij diverse culturele instellingen en in de ruimtelijke sector. In 2011 was zij vanuit ARCAM curator van het omvangrijke internationale uitwisselingsproject ‘GLIMPSES, New York & Amsterdam in 2040’, over de duurzame toekomst van beide metropoolregio’s. In 2014 begon Buurman aan een nieuw avontuur als hoofd culturele programmering bij WOW Amsterdam waar zij verantwoordelijk was voor zowel de inhoudelijke als de zakelijke leiding van de artistieke afdeling en voor de selectie van talentvolle, net afgestudeerde kunstenaars die als artist in residence gedurende twee jaar bij WOW mogen verblijven.

Over VondelCS
VondelCS is dé plek voor talentenontwikkeling en innovatie van AVROTROS in het Amsterdamse Vondelpark, een ontmoetingsplek voor professionals en publiek, waarvan het hart uitgaat naar media, cultuur en opinie. Het voormalige onderkomen van het Filmmuseum biedt onderdak aan enkele radio- en televisiestudio’s van de fusieomroep en stadszender AT5. Zo beschikt VondelCS over twee prachtige, open publiekstudio’s voor live radio en tv.