Hilversum,
30
september
2016
|
13:25
Europe/Amsterdam

Jan Kriek in nieuwe adviesrol voor directie AVROTROS

Jan Kriek gaat per 1 oktober AVROTROS adviseren als projectleider Journalistiek. Met deze nieuwe uitdaging legt Kriek na tien jaar zijn functie van hoofdredacteur bij EenVandaag neer. Onder Krieks leiding is het actualiteitenprogramma uitgegroeid tot een multimediaal journalistiek platform, actief op televisie, radio en internet.

EenVandaag is onder Krieks leiding gegroeid tot een sterk merk, waarnaast het tv- en radioprogramma ook de spraakmakende documentaires Dossier EenVandaag onder vallen. Met een stijgend marktaandeel voor het televisieprogramma en de komst van EenVandaag Radio heeft Kriek een groter en breder publiek aan EenVandaag weten te binden. Verder heeft het Opiniepanel een gezicht gekregen met de komst van Gijs Rademaker. Daarbij is het journalistieke profiel van het programma, met de komst van journalistieke zwaargewichten als Pieter Jan Hagens en Suzanne Bosman, nog verder versterkt. Met de aanstelling van Jojanneke van den Berge heeft Kriek de trend van vernieuwing ingezet.

Eric van Stade, algemeen directeur AVROTROS: “Jan heeft EenVandaag de afgelopen jaren naar een hoger niveau getild. Het programma is uitgegroeid tot een multimediaal platform dat dagelijks een groot publiek bereikt op televisie, radio en internet. Zeker in een fusieperiode is dat een knappe prestatie”.

Jan Kriek: "Het was een prachtige klus maar na tien jaar topsport, want zo voelt het, is het tijd om het stokje door te geven. Ik ben trots op wat we met z'n allen met EenVandaag dagelijks weten neer te zetten. Boeiende, verrassende verhalen op een toegankelijke manier verteld. EenVandaag staat voor journalistiek met een menselijk gezicht. Daarmee bereiken we elke dag een miljoenenpubliek. Nu is het voor mij tijd voor iets nieuws".

AVROTROS heeft de sollicitatieprocedure voor een nieuwe hoofdredacteur EenVandaag inmiddels geopend.