Hilversum,

Frits Sissing presenteert Musical Awards Gala

De vijftiende editie van het Musical Awards Gala belooft een waar spektakel te worden, vol met exclusieve fragmenten van nieuwe musicals. Onder de bezielende leiding van musicalkenner Frits Sissing worden deze avond de prestigieuze awards aan Nederlands beste musicalsterren en –producties uitgereikt. Het Musical Awards Gala is begin dit jaar door maar liefst 1,3 miljoen bekeken. Sissing is dan ook trots dat hij ook dit jaar voor deze groots opgezette show is gevraagd. ‘Ik voel me vereerd dat ik deze avond, waar de crème de la crème van de musicalwereld aanwezig is, mag presenteren,’ laat hij weten. Het Musical Awards Gala is op woensdag 6 januari om 20.30 uur live te zien bij AVROTROS op NPO 1.

Vakjury en bestuur
De vakjury van de Musical Awards 2016 bestaat uit voorzitter Cornald Maas, Caroline Frerichs, Erik Jonk, Peter Noten, Hilde Scholten, Gijs Staverman en Henriëtte Tol. Het bestuur bestaat uit voorzitter Hans van Veggel, Frank Klijberg, Gerda Kroeze-Knol, Peter Prein, Hilde Scholten, Eric van Tijn, Ton Fiere, Ruud de Graaf en Albert Verlinde.

Musical Awards
De Musical Awards werden in 2000 voor het eerst in het leven geroepen door de Stichting Musical Awards met als doel jaarlijks een aantal prijzen toe te kennen aan personen die in het desbetreffende theaterseizoen een buitengewone prestatie hebben geleverd in een musical. De AVRO zond de registratie van het glamour-event zes keer eerder uit, van 2005 tot en met 2010. Vorig jaar werd bekend dat AVROTROS het gala opnieuw gaat uitzenden.

Net als dit jaar kan het publiek de live-uitzending op 6 januari 2016 van het Musical Awards Gala bijwonen. De kaartverkoop hiervoor is inmiddels gestart via Eventim.nl.

Voor meer informatie ga naar: www.avrotros.nl/musical of www.musicalawards.nl

Programmagegevens:

Musical Awards Gala