Hilversum,
07
juni
2017
|
11:22
Europe/Amsterdam

Brugklas bereikt mijlpaal van 200.000 volgers op Instagram

De AVROTROS-jeugdserie Brugklas heeft vandaag haar 200.000e volger op Instagram verwelkomd. Het officiële account van Brugklas, te volgen via instagram.com/brugklastv, is sinds mei 2014 actief op Instagram. Het Brugklas-account kenmerkt zich door veel interactie met de volgers. Tijdens de televisie-uitzendingen wordt er actief gereageerd op stellingen die met het onderwerp van de aflevering te maken hebben.

Uit de Brand Engagement Index blijkt dat het account Brugklastv nu op nummer 1 staat in de lijst van Nederlandse merken in de categorie media, tv-programma. Daarnaast staat dit account op nummer 24 van alle Instagram-accounts in Nederland. Naast Instagram is Brugklas ook actief op YouTube, te volgen via youtube.com/brugklastv, met challenges, vlogs en backstage-beelden.

Naast dit online succes viel Brugklas dit jaar twee keer in de prijzen: de Kids Choice Award voor favoriete tv-serie Nederland en België en de Zapplive Award voor Beste Zapp-programma.

Brugklas
In Brugklas wordt een vaste groep brugklassers gevolgd tijdens het eerste jaar van de middelbare school. De ontroerende, grappige, aangrijpende of spannende schoolverhalen worden op een realistische en directe manier in beeld gebracht. Brugklas houdt de jeugdige kijker een spiegel voor. Brugklas is de eerste scripted-reality jeugdserie in Nederland, een genre waarbij realistische gebeurtenissen worden nagespeeld door acteurs die de situaties elke keer van commentaar voorzien.

Producent - Tuvalu Media

Brugklas, vanaf september met een nieuw seizoen bij AVROTROS op NPO Zapp