Hilversum,
14
september
2016
|
16:52
Europe/Amsterdam

Back to school met Brugklas

De AVROTROS-jeugdserie Brugklas beleeft tegelijkertijd met het nieuwe schooljaar online een vernieuwende start. Wie niet kan wachten op de start van het nieuwe seizoen in januari, kan Brugklas nu al volgen op Snapchat, Instagram en YouTube voor unieke videos, snaps en verhalen.

De populaire scripted-reality serie heeft online een enorme achterban. Het Instagram-account Brugklastv is met 167k volgers één van de grootste Nederlandse mediamerken op Instagram. Op YouTube heeft Brugklas meer dan 62.000 abonnees en met meer dan 15 miljoen views zijn de vlogs ook enorm populair.

Dit seizoen voegt Brugklas Snapchat aan het lijstje toe. Wie nu al wil meegenieten van exclusieve content, zoals nooit eerder vertoonde backstage-beelden, en kijkjes achter de schermen moet Brugklastv op Snapchat volgen. Zo zijn ook de drie nieuwe castleden, Joy, Kim en Ramzi, via Snapchat aan de volgers geïntroduceerd.

Brugklas
Brugklas is de eerste scripted-reality jeugdserie in Nederland, een genre waarbij realistische gebeurtenissen worden nagespeeld door acteurs die de situaties elke keer van commentaar voorzien. In Brugklas wordt een vaste groep brugklassers gevolgd tijdens het eerste jaar van de middelbare school. De ontroerende, grappige, aangrijpende of spannende schoolverhalen worden op een realistische en directe manier in beeld gebracht. Brugklas houdt de jeugdige kijker een spiegel voor.

Daarnaast is Brugklas dit jaar weer in de race voor de Gouden Stuiver 2016.

Brugklas wordt geproduceerd door Tuvalu Media.

Snapchat: brugklastv
Instagram
YouTube
Website

Programmagegevens:

Brugklas
Televisie
Vanaf januari 2017

V.l.n.r. Selma, Ramzi, Joy, Mats, Kim en Bo